How many…?

Każdy, kto tylko rozpoczyna przygodę z angielskim uczy się liczyć.

Jak wykorzystać więc umiejętność liczenia do budowania pełnych zdań? W końcu same słowa nam nie wystarczą. Kluczem do sukcesu jest zapamiętanie ich wraz ze zdaniem, w których możemy ich użyć.

‚What’s the number?’ (Jaki jest numer?) jest w tym temacie niezwykle pomocne. W tej zabawie dziecko losuje kartę z numerem, jeśli jeszcze nie rozpoznaje kształtów cyferek to liczy zwierzęta na karcie odpowiadającej danej liczbie i mówi ‚It’s number (five)’ (To numer pięć). Potem wszyscy bez wyjątku wstają i jak najszybciej wykonują pięć podskoków. Jest to zabawa mająca niezwykle szybkie tempo, więc kiedy już wylosujemy wszystkie dwanaście liczb z ust dzieci można usłyszeć: ‚I’m tried’ (Jestem zmęczony) lub ‚I’m thirsty’ (Chce mi się pić).

Kolejną frazą jest ‚How many (pens) do you have?’ (Ile masz (długopisów)?). Jest to świetny temat, ponieważ dzieci poznają wiele nowych słówek – pens (długopisy), friends (przyjaciele), cards (karty), potatoes (ziemniaki), comic books (komiksy), toys (zabawki), hats (czapki), coats (płaszcze), pets (zwierzaki), brothers (bracia), sisters (siostry), points (punkty). Słownictwo bardzo różne, ale w końcu można policzyć prawie wszystko 🙂 Co więcej nie ograniczamy się tylko do tego co jest na platformie i liczymy też sharpeners (temperówki), pencils (ołówki), rubbers (gumki) i wiele innych. A wszystko to idzie w parze ze zdaniem ‚I have (four) pencils’ (Mam cztery ołówki).

Nowe słownictwo przećwiczyliśmy między innymi dzięki rysowaniu. Mówiłam zdanie ‚I have (six) pets’ i czekałam aż na każdej kartce pojawi się sześć zwierzaków. Później aby nie zasiedzieć się za bardzo bawiliśmy się w ‚bring me…’ (przynieś mi). Polecenia były różne: ‚Bring me (five crayons)’, ‚bring me (three chairs)’. Graliśmy też w Chocolate Monstera, gdzie świetnie pasowało pytanie na koniec: ‚How many points do you have?’ (Ile masz punktów). Rysowaliśmy także na tablicy. Przygotowałam mały tor przeszkód (slalom między krzesełkami, przejście pod stołem, przeturlanie się na kocu), gdzie na końcu dziecko miało narysować dowolną ilość wybranej przeze mnie rzeczy i powiedzieć zdanie odnośnie swojego rysunku ‚I have (seven toys)’ (Mam (siedem zabawek). Na koniec popracowaliśmy jeszcze trochę z naszą książką, dzieci dostały naklejki z uśmiechniętymi buźkami za dobrze wykonane zadanie i tak skończyła się nasza lekcja o liczbach 🙂

Ofertę Baby English Center możecie zobaczyć tutaj:

http://babyenglishcenter.pl/oferta-nauki-jezyka-angielskiego-w-lodzi/

red. Beata Owczarek

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *