Zaczarowany woreczek

Dzisiaj spróbujemy użyć wyobraźni 🙂

Aby zabawa się udała, dzieci powinny znać różne przymiotniki po angielsku. Zabawa daje możliwość przypomnienia sobie różnego słownictwa i powtórzenia go. Można powtórzyć nazwy zwierzątek (cat, dog, mouse, hamster), różne przymiotniki (hot, cold, soft), owoce (apple, banana), warzywa (carrot, cucumber) i wiele, wiele innych.

Dzieci siadają w kółeczku. Prowadzący będzie potrzebował woreczka wypełnionego piaskiem albo ziarnami – takiego jak do ćwiczeń gimnastycznych. Podaje woreczek do pierwszego dziecka i mówi: ‚I have a cat! Cat is very small, and very nice’. Obchodzimy się z woreczkiem tak, jak gdyby był to mały kotek. Takie samo jest zadanie dziecka. Kiedy dziecko potrzyma już chwilę małego ‚kotka’, podaje woreczek kolejnej osobie. Może wyobrazić sobie, że kotek zamienił się  w coś innego, np. w jabłko. Prowadzący zadaje pytanie: „What have you got?’ Dziecko odpowiada: ‚I have a…’ i wymyśla przedmiot/ zwierzątko. ‚What is it like?’ – to kolejne pytanie, na które dziecko może odpowiedzieć posługując się znajomością przymiotników. Oczywiście wskazane jest aby nauczyciel pomógł wymyślić przymiotnik.

Taka zabawa uczy wyobraźni, pozwala przypomnieć sobie słówka a także poznać nowe 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *