Uniwersalne zabawy dla dzieci na ćwiczenie słownictwa w domu.

Powtarzanie słownictwa w domu jest istotnym elementem w nauce języka obcego. Wiadome jest nie od dziś, że dzieci uczą się najlepiej przez zabawę, dlatego mamy tutaj kilka propozycji zabaw. Opisane poniżej propozycje zabaw, wesprą Cię drogi rodzicu a może nawet i zainspirują jak bawić się z dzieckiem, aby zupełnie przy okazji dziecko mogło utrwalać zdobytą wiedzę z języka hiszpańskiego czy angielskiego. Oczywiście zabawy są na tyle uniwersalne, że nadadzą się do powtarzania nauki każdego innego języka.

Raz Dwa Trzy Baba Jaga patrzy!

Pierwszą propozycją jest dobrze nam znana „baba jaga” czyli 1 osoba mówi frazę 1,2,3 baba jaga patrzy! I się odwraca.  Zmienimy trochę zasady tej gry. Weźmy np. temat zwierzęta. Osoby, które biegną i się zatrzymują muszą stanąć w pozycji danego zwierzątka, gdy baba jaga się odwraca. Dziecko, będące babą jagą musi odgadnąć jakie to są zwierzęta, mówiąc nazwy w języku angielskim czy hiszpańskim. Po prawidłowym nazwaniu, możemy kontynuować dalej i tak w kolejnej rundzie, osoby biegnące zatrzymują się udając inne zwierzątko. 

Oczywiście w tej wersji nie chodzi o stanie w bezruchu i nie to się liczy. Liczy się natomiast prawidłowa odpowiedź baby jagi, jeśli nie zgadnie, zaczynamy od nowa i wracamy na linie startu. 

Na przykład, ćwicząc w ten sposób temat sportów, musimy się ruszać i możemy ustalić, że ruszamy się dopóki, baba jaga nie zgadnie i nie powie całej frazy np. She plays football/ juega al futbol, lub nie powie słówka, które powtarzamy.

Odpowiednikami do wyrażenia 1,2,3, baba jaga patrzy będzie:

Po angielsku:: Statues

po hiszpańsku: 1,2,3 (un, dos, tres) pollito inglés

Magiczny worek

Kolejną propozycją jest magiczny worek, tutaj możecie użyć naszej szkolnej torby. Do torby wrzućcie przedmioty, których słownictwa dziecko teraz się uczy. Na przykład, mamy temat owoców, wrzućmy kilka owoców do torby; temat związany z przyborami szkolnymi, umieszczamy w torbie te przedmioty itd.

Ważne, by w torbie była jedna rzecz, po odgadnięciu, wkładamy kolejne. Dziecko dotykając tą rzecz poprzez torbę, zgaduję co to jest. Na początku dziecko dotyka, sprawdza wyczuwa rzecz poprzez torbę, nie wkładając ręki do środka. Próbuje odgadnąć co to jest po kształcie, formie, miękkości, twardości. Mówiąc nazwy w języku hiszpańskim lub angielskim. Jeśli dziecko, mimo to nie wie co to jest, może włożyć rękę do torby, ale nie patrząc w nią.

Po angielsku: Touch it and Guess it

Po hiszpańsku: ¿Tocas y no ves? ¿Qué es?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *