Początek roku szkolnego to najczęściej powtórzenie. Powtarzamy, sprawdzamy co dziecko zapamiętało z poprzedniego roku, co gdzieś tam umknęło podczas wakacyjnego szaleństwa. Staramy się by to co w poprzednim roku dziecko się nauczyło, nie wyleciało kompletnie z głowy, dlatego tak ważne są powtórki. Natomiast by powtórki było ciekawe i przyjemne to musimy to zrobić w podobnej formie, w której były one nauczone na zajęciach języka angielskiego, czyli w formie zabawy. Warto wiedzieć, że by słówko zostało z nami na dłużej musi być ono powtórzone w różnej formie przynajmniej 7 raz i w różnych ostępach czasu. Czas na powtórki 3, 2, 1 START!!!
Czas na powtórki 3, 2, 1 START!!!
Moją pierwsza propozycją na powtórki będzie gra, gdzie bierzemy 10 słów rysujemy znaczenie tego słowa na małych kartkach, rozkładamy je na dywanie, podłodze. Do tej zabawy potrzebne będą spinacze/ klamerki do prania. Dziecko bierze jeden spinacz i rodzic bierze drugi. Zaczyna rodzic mówiąc zdanie na przykład: „It’s a pen.” lub „I like swimming.” Dziecko szuka kartki z tym obrazkiem i przyczepia swój spinacz do niego. Następnie dziecko mówi zdanie lub samo słówko (zależnie od wieku) i to rodzic musi znaleźć obrazek i przypiąć swój spinacz.
![](https://blog.babyenglishcenter.pl/wp-content/uploads/2022/08/2-819x1024.png)
Czas na powtórki!
Kolejną moją propozycją będzie zabawa, dzięki której ruszymy się z kanapy. Puśćmy ulubioną piosenkę dziecka z zajęć, w języku angielskim bądź hiszpańskim. Zabawa ma dwa poziomy trudności. Pierwszy jest łatwiejszy i bardziej ruchliwy i bardziej dal dzieci niepotrafiący jeszcze pisać. W pierwszym poziomie na początku robimy sobie dwa miejsca na przykład cała kanapa jest dziecka a stół jest rodzica. Na start piosenki zarówno dziecko jak i rodzic przynoszą rzeczy, które są w stanie nazwać lub nazwać kolor lub kształt tej rzeczy. Po upłynięciu czasu, czyli jak skończy się piosenka, każdy liczy, ile ma rzeczy i nazywa je w języku obcym. Jeśli nie wie jak się to nazywa, niech nazwie jakiego jest to koloru lub kształtu. Wygrywa osoba, która więcej przedmiotów potrafiła nazwać.
![](https://blog.babyenglishcenter.pl/wp-content/uploads/2022/08/3-819x1024.png)
Trudniej, trudniej coraz trudniej.
Czas na trudniejszą wersję zabawy opisanej wyżej. Zabawa ta będzie dla starszych dzieciaków, które już potrafią pisać. Zasady są te same, puszczamy piosenkę i w czasie piosenki przynosimy rzeczy, które potrafimy nazwać, lub ich kolor czy kształt. Natomiast w wersji trudniejszej oprócz nazwanie tych rzeczy całym zdaniem typu: „It’s a cup”. Musimy napisać poprawnie na kartce to słowo. Pamiętajmy przy liczeniu rzeczy liczymy po angielsku lub hiszpańsku.
Martyna Brzezina
Metodyk Baby English Center